måndag 2 februari 2009

Nystart...


Välkommen till min nya blogg!

Har tidigare haft en renodlad stickningsblogg, men jag blev faktiskt lite less på den. Jag tycker jag är roligare att sticka och att läsa om stickning än att själv skriva om det. Men jag kommer givetvis inte kunna låta bli att skriva en liten rad och visa upp något färdigt verk då och då... Så om det är någon läsare som följt med från min förra blogg - misströsta inte, stickningen kommer...

Förutom stickning så kommer jag att nörda kring och älta runt mina andra stora intressen - mat och poplärkultur. Låt oss säga såhär. Jag har många kokböcker. Och då menar jag inte många - jag menar MÅNGA. Till skillnad från många andra så lagar jag faktiskt mat från dessa böcker också. Jag testar nya recept varje vecka. Så mycket om mat kommer det att bli.

Populärkultur då? Jo, framöver så kommer det självklart att bli ett vändande och vridande, dissikerande, analyserande av Melodifestivalen. Älskade Mello! Det är som en kär gammal vän som kommer på besök varje år. Populärkultur innefattar såklar mycket annat också, men framöver så är det Melodifestivalen som kommer finmalas och insupas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar